VIKTNEDGÅNGSREKORD

Klockan är strax 9, mamma och Julle sover. Själv vaknade jag innan sju och 07,23 begav jag mig ut på en 47 minuters walk + handlade på ICA, jag har också ätit frukost och så vidare, tänkte snart börja plugga.
 
VIKTNEDGÅNGSREKORD idag, - 8,4 kilo (bara 0,2 mer än föregående rekord). Kanske vill det sig nu gå åt rätt håll, mitt första delmål är ju nu 10 kg. Jag vill nå det innan det blir dags att bege sig upp till norra polcirkeln (22/3) så det är bara att kämpa på. Vädret är strålande också idag, livet känns så lättsamt när solen skiner!
 
Idag blev det lyxfrukost (det vanliga + nötter från ICA-handlingen), en riktig kaloribomb :)
 

 
 
Jag kan garantera det var himmelskt gott, 100%. Det ser kläggigt ut på sidorna då jag innan jag stoppar gröten i micron VRÄKER på kanel, och det är inga kalorier i det så det är fantastiskt! Detta är alltså vad jag äter till frukost varje dag - nötterna, det blev jag sugen på när jag var på ICA idag och insåg det skulle passa finnemang till min exotiska grötfrukost. Jag har alltid hatat havregrynsgröt, det är ju fantastiskt äckligt. Jag har alltid dränkt det i sylt för att få det ätbart, nu är det till och med gott med gröt till frukost, jag längtar till frukost! Fiberhavregryn har jag klassat som ännu äckligare än vanliga men köpte det nu för jag ville ha ekologiska havregryn och vanliga fanns bara ICA Eko och jag ville ha KRAV-märkta gryn så det blev helt enkelt fiberhavregryn från Saltå Kvarn.
 
Jag handlar allt jag hittar ekologiskt, tittar inte på priser längre. Inte för att jag är rik på något sätt, snarare utfattig men jag tycker att ska det va så ska det va. När jag börjar jobba sedan ska jag försöka handla ALLT ekologiskt, det kommer bli hiskeliga summor mat varje månad men då får man helt enkelt äta billig mat (som ex havregrynsgröt till frukost). Ingen kan göra allt men alla kan göra något, känner inte jag vill proppa kroppen full med gifter och bidra till att det går åt helvete med miljön. Jag tror på så sätt man får i sig fler nyttigheter då ekologisk man faktiskt är nyttigare.

Kommentarer
Postat av: En anonym

Heja Emma! Bra jobbat med viktnedgången och jättebra med tänket kring KRAV-märkt! Precis så är det - ingen kan (eller ens behöver) göra allt, men alla kan göra något!

2013-03-10 @ 19:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0