-10 kilo, jag är bäst

Jag har en fantastisk nyhet, jag har nått mitt första delmål -10 kilo och har "bara" 8,6 kilo till min tidigare planerade målvikt. Har i flera dagar legat sjuk, åt sådär med mat första dagen men jag fick endå i mig min dagliga dos kalorier då jag inte varit ute och gått på flera flera dagar! I fredags åt jag glass för det får man i min familj när man är sjuk men jag tiggde även vanligt godis av mamma och julle och där snackar vi kaloriöverskott, fantastiskt obra av mig. Igår åt jag mat och mölade torkade äpplen, hade en lättare ångest att jag skulle lagt på mig och sen inte nå -10 innan Umeå och där lägga på  mig ytterligare. Nyfiken och otålig som jag är kunde jag inte hålla mig tills tisdag för invägning som jag planerat så jag skulle hinna komma igång som vanligt, vägde mig senast i torsdags dagen jag blev sjuk på riktigt! Sedan dess har jag gått ner 0,6 kilo vilket var sanslöst oväntat!
 
Mäta kroppen är så fruktansvärt tråkigt då det aldrig händer något längre, så jag har inga nya mått att bjuda på men;
 
Vikt: -10 kilo
BMI: -3,2
 
Jag sänkte min önskade viktnedgång från 1 kg/vecka till 0,9kg/vecka och får nu igen äta hela 1284 kalorier på en dag <3. Jag är fan bäst, 10%, det är mycket! Procentuellt stor del av min kroppsvikt! Dessvärre inser man ju först nu hur tjock man är om 10 kilo knappt syns, det känns ganska illa. Jag ser det ju fortfarande bara på brösten och vaderna, låren och gäddhänget har blivit mer vältränade men muskler ska ju väga mer än fett. Det är visseligen något jag tvekat på hela livet, jag tror fan mitt fett är tyngre än muskler.
 
Jag som lever exjobb till 100 % (nu mest sjuk lodis) lever i myskläder dagarna i ända, men jag antar det får bli till och köpa nya kläder. Hemskt oklart med vilka pengar, men man måste ju så det är värt ett lån av sig själv. Men jag tänker vänta tills jag är "färdig" och nöjd med mig själv. Nu efter 10 kilo tycker man det borde gå fortare än tidigare, med märkbarheten. Hellst går jag ner till mitt första första mål -18,6 kilo men är ju ännu osäker men annars vill jag gå ner -13,6 kilo det vill säga 3,6 kilo till. Men jag tror inte jag hinner se någon skillnad på de få kilona så vi får se!
 
Denna lyckans dag kommer dessvärre inte att firas, har vart sjuk sen i torsdags och mått fruktansvärt dåligt. Pluggade inget fredag, lördag och bara lite igår så nu blir det 11110 % exjobb, det ska in till handledaren som i in in klar till min handledare på tisdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Nu ska jag äta världens bästa frukost <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0