Dag 25 av mitt kaloriräknande liv

25/1-13

( Jag är fortfarande sjuk, lär bli ytterligare en dag i sängen... Jag kan sätta tusen kronor på att jag har halsfluss med, men jag vet inte om jag på riktigt orkar ta mig till doktorn, huvudet nästan sprängs när jag rör mig men vid stillasittande/stillaliggande går de utmärkt. Igår knäckte jag nöten, varför jag är sjuk hela tiden. Jag är onormalt stressad hela tiden. för ALLT. Givetvis är inte allt obefogat som nu; projektplanen till exjobbet och CSN men jag är en sån som stressar upp mig för allt. På mellanstadiet sa min kompis Linnea att jag kommer dö av det, att jag har kaninhjärta. Jag är också helt sinnessjukt lättskrämd och blir uppstressad för småsaker. Så jag lovade mamma att försöka bättra mig, har ju alltid varit sådan och också alltid blivit sjuk. Min hy blir till exempel alltid katastrof om jag ska iväg någon stans och vill se fin ut, jag har stressacne. Vid stress blossar det upp i hela mitt ansikte... )
 
Idag hade min midja krymt med 2 cm sen jag senast mätte mig den 1/1. Men det mest chockerande var helt klart att vågen visade -5,2, rekord alla gånger om, BMI -1,7. Den lyckan beror dessvärre säkert på att jag igår nästan bara åt yoghurt. Men jag hade slutligen bara kanske 70 kalorier till godo, åt när jag var hungrig. Jag känner hunger men ingen matlust för varm mat. Så jag hoppas det håller i sig. "Bara" 13,4 kilo kvar till mitt mål inför beach 2013. Hitills går det så bra att man inte tror det är sant, längtar så tills jag mår bra och får börja gå ut och gå igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0