Början på mitt nya kaloriräknande liv (Dag 1)

1/1-13
 
Jag har nog aldrig i mitt liv varit nöjd med min kropp, jag hade schyssta bröst på högstadiet men mer än så är det nog  inte. Jag har länge velat gå ner i vikt men har inte orkat ta tag i det. Jag kände nu att jag blir inte yngre men jag kan kanske komma att slippa och gömma mig i vassen till sommaren (jag badar dock inte i sjöar men). Mitt slutmål är -18,6 kilo.
 
Jag hoppas mitt nyårslöfte är genomförbart och att jag klarar det innom en ganska snar framtid. Jag har hittat en app som heter Shape me (gratis) som enkelt med hjälp av din vikt, längd och ålder räknar ut hur mycket kalorier du ska äta på en dag. Den räknar också ut åt dig hur mycket det du just stoppade i dig innehöll.
 
Självklart inser jag att jag inte kommer ha klarat mitt mål tills nästa vecka utan att jag måste sätta upp delmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0