30 dagen av kaloriräkning

30/1-13

Igår vägde jag mig endast så jag valde att ta kroppsmått idag första gången på 30 dagar. Jag hade minskat;
  • 1,5 cm gäddhäng
  • 2 cm midja
  • 6,5 cm höfter
  • 3 cm bröst
  • 2 cm lår
Endå ser jag ingen skillnad - brösten har blivit aningen plattare dock, det ser jag. Mina före detta smälltighta byxor satt dessvärre inte tight igår. Men det är ju ett bra tecken, idag tänkte jag gå ut och gå till kvällen. Kanske inte i det raskasta av tempon då jag fortfarande är slemmig och har halsont.
 
Havregrynsgröt är ju verkligen fruktansvärt, men efter flera års pina har jag kommit på ett knep som lyxar till gröten. Jag gör alltid microgröt då det ger mindre disk, när jag häller på salt häller jag också på kanel efter önskan, ganska mycket. När gröten är klar skivar jag en banan över och lite hackade katrinplommon och sedan mjölk. Jag skulle nästan våga säga att det blir gott. Man kan skippa bananen också men det är inte fullt en lika stor smaksensation. Kanelen låter missmatchande men jag gillar det och den innehåller 0 kalorier ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0