7elevens "drömsemla" ett skämt

Har sedan lyckodagen med minus 7 kilo lagt på mig 0,4 kilo. Känns svintråkigt, men jag kämpar för att komma ner till 7 igen. Jag var ute och gick 34 minuter i morse och tänkte strax ta mig ytterligare en halvtimmaspromenad då min hjärna snart exploderar av överhettning.
 
I morgondagen är det fettisdagen, dagen med stort D för alla semleälskare som mig. Då mitt semleköp från 7eleven i lördags var katastrof så kommer jag i morgon att unna mig en semla i morgon. Jag ser fram emot det nått så fruktansvärt tills jag får äta min förhoppningsvis stora vaniljsemla. Morgondagens plan är helt enkelt en morgonpromenad som avslutas vid ICA Nordevik alternativt Styckens Bageri för ett litet semleköp. I min smskonversation med lite randoms så leder Styckens just nu omröstningen, så blir nog där jag ska köpa semlisen.
 Men verkar vara mycket kardemumma i (världens ÄCKLIGASTE krydda) så är mkt osäker i detta nu.
 
Jag köpte på 7eleven en "drömsemla". Jag hade varit på 5 fik i Göteborg och INGEN hade vaniljsemlor (vaniljkräm istället för mandelmassa). Till slut går jag då in på 7eleven hittar denna "drömsemla", köper den. Det är en stentorr bulle med asmycket kardemumma, 2 matskedar vispad grädde och på kanten av semlan var kanske 10 gram av något torrt som smakade som smör med vaniljsocker med några korn pärlsocker på (?). Jag var då nära tårarna (då jag trånat i så många veckor och väljer mina kalorier då jag bantar). Det var inte en droppe vaniljkräm i bullen och den var inte urgröpt och hade inget semlelock. 1000 minuspoäng till dem, ska aldrig mer handla på 7eleven.
 
En bra semla är enligt mig stor och utan kardemumma, med ett stort hål i mitten med massa vaniljkräm och mkt grädde och ett mumsigt lock. Då jag bara ska äta 1 semla och har sämst självdisiplin och min familj inte äter semlor kan jag ju inte baka heller...............
 
 
Min hade verkligen inte så mycket grädde men såg lika inbjudande torr ut......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0