7,8 kilo lättare

Idag visade vågen de underbara viktbortfallet på hela 7,8 kilo, nu har jag bara 200 g kvar för att nå veckans mål -8 kilo. Det ska jag försöka klara!
 
Igår gjorde jag egna fiskpinnar med egengjord spenat till. Dessvärre hade jag inte sånt grovt mjöl i större "flagor" utan fick bli slätt rågsikt. Rullade fisken i den (utan ägg pga. onödiga kalorier, men blir knaprigare och dubbelpanera), stekte i smör. Serverade med "sallad" på babytomater och paprika, potatis samt spenat. Jag "svettade" först lök i en kastrull (ångrar jag hade lök i), saltade pepprade, i med babyspenad tills den dog. Sedan på med vätska , jag körde nästan 50/50 vispgrädde och lättmjölk och redde sedan "såsen" med maizena. Det ska jag absolut göra om. Köpte 590 g sejfilé (färsk såklart) för 58 kronor, de kändes nästan gratis. Måste börja handla fisk oftare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0