Min allt annat än underbara ekonomi

I morse såg jag attt min underbara morfar satt in 1000 kronor på mitt konto som tidigare innehöll 45 kronor. Men ändrade lite i kommande överföringar och gjorde så några drogs tidigare + handlade p-piller så mitt konto innehåller nu 12 kronor... Men samtidigt, jag kan faktiskt hålla mig från att köpa något tills på fredag då jag får CSN och det gör ju inte mig någon skillnad om pengarna dras idag eller på fredag, de är endå inte mina pengar längre.

Jag är så himla stolt över mig själv att jag nästan klarade av att inte köpa något på en hel månad! Jättestolt är jag! Men på grund av en kommande resa kommer jag behöva spara undan en hel del pengar och sen så kostar ju vaccin omkring 700 Svenska riksdaler. Tänkte skriva att jag vill ha shoppingförbud varje månad, men ack vilken lögn det skulle vara. Absolut inte, men kanske 2 gånger om året? I sommar lär jag visseligen inte köpa ett dyft mer än i början och slutet!

På fredag ska jag till stan och planerna är att handla en jacka, halsduk/sjal, sportbh:ar på Change och kanske en klänning eller skjorta. Efter stan ska jag bege mig till frissan och klippa och slinga håret, det blir en dyr pluggfri dag trots den kommande tentan på måndag. Planen denna månaden är att gå + i alla fall några hundra. På grund av skyhöga oväntade utgifter denna månaden så gick jag trots förbudet kanske bara 200 kronor + på ett sparkonto och 45 kronor på "spenderakontot"-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0