Det går frammåt

Jag har numera endast en kurs hängande som jag inte klarat. Det är Miljörätten, sista kursen jag läste termin två. Just nu känns det mycket oklart när jag tänkte tenta av den. Ettorna tentar av den den 5e juni i år, då är jag inte kvar i Umeå så det kan jag inte göra. Jag tänkte eventuellt plugga lite med ettorna för att förhoppningsvis fatta hur man slår i Miljöbalken för att tenta av den i slutet av Augusti, innan skolstart! Men det är som sagt mycket oklart ännu. Nu ska jag satsa på att försöka klara allt, speciellt sista kursen som jag inte hinner tenta av innan sommarlovet om den skulle skita sig.

Ligger nu i sängen med datorn i knäet, Gunwald vid fötterna och försöker ta mig igenom ett dokument på 44 sidor. För ovanlighetens skull är det dock på världsspråket Svenska.

Jag beräknas få kläderna jag beställde igår redan i veckan! Can't wait! Jag trotsar stormen och har numera bytt till min tunna icke vatten- och regntåliga vårjacka och givetvis vårskornas vårskor Converse till det.

Om jag inte är ute och cyklar så kommer mamma upp till mig helgen efter Påsk, 13-15 April kan det vara. Hon ska ta med sig mina nya röda Converse upp och sen ska jag skicka med henne en del grejer ner så mitt bagage inte blir 1000 kilo överviktigt.

Planerna är att efter den 23 handla lite fina vårkläder + en vårjacka. Jag är såklart sugen på en grön, men jag kan inte köpa en tredje grön jacka innom ett år. Så jag funderade eventuellt på en marinblå. Hittade en på Monkis hemsida som såg snygg ut! 23 är en fredag, kanske att jag ska vara så otroligt galen att jag åker in och shoppar på själva CSN-dagen, varför skjuta upp det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0