Billig studentmat - Ur mitt kylskåp

Herromdagen så beslutade jag mig för att laga riktigt billig studentmat. Morotssås (skulle vilja säga att de är en köttfärssås utan köttfärs) & billig fisksoppa.

Morotsås - inte det godaste jag ätit men helt okej god + underbar om man tänker på prislappen



Grunden, la till soya & Sambal Oelek + en till morot



Hacka lökarna & riv morötterna, stekasteka. Jag får alltid pensionärsillusioner av sånt här, underbart.



Passerade tomater i + lite grädde + fryst persilja (ej med i bilden än)



För att toppa hällde jag i VÄRLDENS GODASTE BÖNOR när den kokat klart



Fruktansvärt grisiga bilder. Men jag grisar när jag lagar mat, därför jag inte får hjälpa pappa. Han tycker jag är för rörig. Ska jag betygsätta Morotsåsen som serveras med pasta så blir det 6/10 med extrapoäng för priset. Alla ingredienser är sånt jag alltid har hemma.

Fisksoppa för en fattig student - rätt olyxig men enkel och supergod





BRA fisk. Det vill säga inte torsk eller lax från ICA utan sej, alldeles ypperligt och givetvis är den MSC-märkt



Hackade lök, purjo och skivade morötter och potatis (potatisen 2-3 gånger tjockare än moröttsskivorna så de blir klara samtidigt)



Hacka firren



Häll på vatten & grönsaks- eller fiskbuljong. Koka till rotfrukterna är mjuka. Då ställer du av kastrullen ifrån plattan och lägger i fisken. Någon minut tar de för de små bitarna att bli klara.





I med grädde och ät och njut. Den billiga fisksoppan får trots de knapra innehållet 8/10





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0