-*¨´

Som vanligt när jag läser nya numret av medlemstidningen Djurens Rätt börjar jag gråta och får ångest över maten jag äter. Jag äter ägg varje dag, icke ekologiska för de kostar >10 kronor mer per 12-pack. Jag får helt enkelt kompensera med att äta mer vegetariskt. Jag måste hitta lite roligare recept. Jag är ingen köttfantast men ingen grönsakslover heller.... Jag gillar fisk, en miljöbov utan dess like. Visst att man kan välja vad man äter för fisk och bara köpa MSC-märkt fisk men i alla fall. Vad är det egentligen för fisk du stoppar i dig? www.wwf.se/source.php?id=1317575 jag får väl tillägga där att odlad lax är gulmarkerad bara för att WWF årligen får pengar av odlingarna. Skulle våga säga att man är jävligt dum om man gynnar laxhandeln.

Denna månaden kommer troligtvis att gå riktigt bra ekonomiskt. Visseligen är jag en jävel på utgiftskategorin "övrigt" och har otroliga talanger vad det gäller internetshoping. Men om jag håller mig på en normal nivå och handlar "lagom" borde jag till och med gå mer + denna månaden än förra. Men det endast för jag denna månaden slipper köpa kattmat och kattsand som annars är en rätt så underbar utgift på sexhundra + varannan månad.

Camilla tipsade mig om en jätterolig app Quizme där man kan spela Quiz mot sina vänner eller mot en random. Vill du bli "utklassad" av mig kan du adda mig, smafjors.

Nu måste jag fortsätta plugga. Studentlivet är inte kul, du får alltid dåligt samvete av din lediga sköna oplanerade tid. Man hade alltid kunnat plugga lite och öka chanserna för kommande tenta. Eller som jag, jag är slapp poch hatar och städa. Inte blir det bättre av den sköna studentstressen, sakerna ansamlas på hög. Visseligen skyller jag det mesta på bristen av förvaringsutrymmen. Bor på 25 kvm har ett linneskåp och en ganska stor byrå med sex lådor. Resten av prylarna ligger utspridda på diverse platser, har byggt en "skrubb" och givetvis har jag ett antal lådor under sängen fyllda med .... skit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0