Tisdag morgon

Free day nu på morgonen, jag och piteå ska bestiga berg, dessvärre tror jag hans kondis är bra då han igår sa vi måste hålla tempo. Jag tror inte alls jag kommer hänga med. Vädret är inte alls på vår sida heller, svingrått.... Vi skippade 6-promenaden idag då hon ska jobba om en halvtimma och jag har ledig dag.

Camilla och jag har i några dagar samlåst våra dörrar, våra nycklar har passat i varandras hål. Igår låste hon sin dörr med min nyckel och vi drog iväg på kvällsjobb. Dessvärre lyckades vi aldrig få upp den när vi kom hem så Camilla fick överleva med mina saker och fick dela säng med mig i natt. Det värsta är att det inte finns någon reservnyckel då hon har den på rummet så oklart hur detta kommer sluta!

Igår var det riktigt kul att jobba kväll. Plockade av på borden och hör en svensk prata om att laxodlingar inte är bra. Jag smyger då förbi och säger att du verkar vara smartast här idag! Han frågar då om det är för att han är svensk och jag sa nej och erkände jag tjuvlyssnat på hans samtal om laxodlingar och så pratar vi en hel del om fiskepolitik och dylikt. Sen kommer vi in på ämnet att jag inte förstår norrmän (kanske förstår hälften) pga alla dialekter och dyl. Då säger han MEN DU SER INTELLIGENT UT SÅ JAG TROR INTE DET ÄR NÅGRA PROBLEM !!! Man kan ju kort säga att han var min absoluta favorit och jag strålade som en sol efter det. Nått som kanske inte alls var lika kul var att två ryssar började prata ryska med mig trots jag sa att jag inte förstod..... Men servitören Gatis ifrån Lettland (Marcello-kopia, big brother) kom då snällt och räddade mig och drog några ryska lines.

Jag är hungring och megamongo-trött men jag skjuter på det ett tag.

Idag fyller min LILLASYSTER 18, det känns förjävligt! Jag börjar helt klart närma mig ålderns höst. Jag känner mig precis som 18 själv - att jag får handla på systemet. Men grattis till dig Jullebulle! Detta är beskrivningen hon fick av mig i morse;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0