Lördag morgon

Idag klockan 7,25 har Huuvisen lyckats göra min dag inte mindre än två gånger. Det började med att jag fick världens sötaste bild på mailen, Catrin in action och sedan så tyckte hon det var kul med min massuppdatering :) 

Idag regnar det, jag tänker fira detta med regnjacka och utan smink. Camilla ligger troligtvis och sover om hon inte vakna av mig när jag var på toa eller i köket och lagade frulle, jag är ju inte den smajdigaste... Själv tänkte jag spatsera till jobbet om ett tag (ligger i pyjamas i sängen), jag börjar ju om 30. Jag tänkte också dumpa mina smutsiga, sminkfläckade handdukar på hotellet och ta med mig nya rena hem!

Jag har dessvärre inga bilder att lägga upp då jag inte promenerat i morse, i morgon blir det ändring på det! Jag vaknade dock fem & halv sju så jag hade lätt hunnit med i alla fall en kortispromme, men jag var sjukt trött och så har jag träningsvärk på benen över foten men under vaden, hmm. Jag måste plåta mina städtofflor, de är helt sinnessjukt fula men jättegoa att gå i , ett tag... Tänkte varva dem med mina Easy Tone-Promenadskor om dagarna sen när jag börjar jobba heldagar. Jag såg till min lycka att jag är ledig ifrån städet på måndag & tisdag, men då är det restaurangjobb 18-23. Oklart hur jag ska överleva så sent,  jag gick igår och la mig efter 9.

När jag slutar ska vi promenera in till "Sentrum" och handla mat, sist hade vi ju endast råd med frukost - & tacossaker. Det är helt snuskigt dyrt här, lösgodis 129 kr/kg, jag återkommer med fler prisexempel. VI har på våran terass hittat 4 sopsäckar och en "Ica-påse" med NORSKA PANTBURKAR! Vi tänkte börja lite smått med pantningen idag och tänkte sen fortsätta på måndag då vi troligtvis har bil. Vi ska då bege oss till Ål till skattekontoret och skaffa skattebevis så vi sedan kan öppna Norskt konto med kontokort (med bild bak) & bankdosa, vore ju nice att få in lönen någon stans!

Min lille Gunnis har det bra hemma, jag pratade med mamma en sväng i telefon igår. Han hade nu träffat Isadora på riktigt så att säga, han hade luktat henne i rumpan och hon var INTE nöjd, men ingen fight. Sen hade han massakrerat mammas blomma i köket men det nu mest galna. HAN HADE HOPPAT UPP PÅ VÅRAT RÄTT HÖGA KÖKSBORD DIREKT FRÅN GOLVET!!!!!!!!!! Alla som känner Gunwald vet att han inte kan det, men mamma vittnade, jag fattar 0.0. Jag måste få skypa och prata lite med min lilla knodde. Julia har varit ute och gått med honom två gånger också och han har varit jätteduktig och blev inte ens rädd när det kom en bil?! Måste vara den friska luften på rätt sida landet som gör honom skogstokig! Han kanske är smal och vältränad när jag kommer hem? Vem vet!



Min älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0