-*¨´

Det är jättesvårt att kommunisera med folk här, gäster framförallt. Tyskar, ryssar,  fransmän och korrianer kan ofta inte ett ord engelska, på sin höjd hello, thank you & goodbye. Tyskar som beställer dricka på tyska var helt sinnessjukt svårt, jag som inte är någon språkfantast dog mest. Städar även med en polsk städerska och vi kan verkligen inte kommunisera vi heller, hon kan polska och LITE norka. Jag kan inte norska och hon förstår inte svenska........ Men jag tycker jag är riktigt bra på engelska nu efter nästan en vecka, det är kul och få öva lite. Han den snygga letten vi jobbar med, pappa pratar engelska med honom men jag och Camilla kör givetvis svenska. Vi pratade om det igår och han sa att han förstår oss, och vi förstår hans inte jättebra norska men han förstår inte den andre kockens svenska alls och han är från Allingsås, jag menar det är ju jättenära där vi kommer ifrån. Jag och Camy är kanske inte heller kända för att prata lungt och sansat, haha.





Gol igår :)



Födelsedagsbarnet, som sover än..



Världens finaste Kajsa























Min lilla pluttesnuttis ser ut att ha det helt okej hemma på Bagarliden, mamma sa hon var så förtjust att hon inte kommer vilja lämna tillbaka honom. På sista bilden så sitter mamma och ser på tv och han tigger uppmärksamhet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0