GUNWALD HAR KOMMIT


Gunwald som jag ska döpa om katten till har aldrig varit övergiven utan kommer direkt från en familj till mig nu. Tydligen var det så att ägaren bodde ihop med någon när han skaffade katten. Han flyttade därifrån och lämnade katten kvar hos sambon som var allergisk. Ägaren ville inte ha honom tillbaka och ingen av deras vänner ville ha honom så han var tänkt att avlivas i morgon, observera att de inte alls annonserat ut honnom eller dyl. Djurskyddet hade inga lediga fosterhem och därför sökte de mej. Tanken är att jag nu bara skall vara fodervärd till någon vill ha honom, men vill jag själv ha honom har jag första tjing. Så länge han är någelunda normal är det givet att jag ska behålla honom! Skulle jag mot all förmodan inte vilja ha kvar honom så får jag om jag vill en ny katt permanent som mer stämde in på mina önskemål. Mina önskemål var han skulle ha så låg ålder som möjligt och helst inte äldre än 2 år. Men som mamma sa: 5 år är ingen ålder för en katt.

GUNWALD HAR KOMMIT!! Han är lugn, kolla läget, kurrar och stryker sig. Detta blir bra, jag fick med hans gamla kattlåda som var snyggare än min nya så jag gav den nya till djurskyddet. En sån pingla jag är!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0