Trött, kall & less

Idag vaknade jag vad jag trodde var ottan av att Pappa och Julle väsnades, klockan var 10 och jag kände mig allmänt sjuk. Pallrade mig upp och efter X antal wordfuedmatcher begav jag mig till stallet. Gjorde alla Helenas höpåsar + allt till Buster. Hämtade in storpollen, fixade och donade. Jag kommer ut och ska sitta upp, då börjar det regna. Sedan ser jag att unghästarna är "borta". Får megamegamega ågren i stormen, skrittar ut några hundra meter med klumpen växandes, travade tillbaka. Ställde in Buster och tränsa och sadlade av, joggade ut i 15 cms djup gegga upp för lång jobbig backe. Ropade hela tiden: Hääääästarna och smackade och "visslade" järnet. Någon respons? Nej ågren + älgfobin växte sig starkare och starkare-  Väl uppe så står hästarna och bara tittar.... Så less , bara att fortsätta den geggiga vandringen tillbaka till stallet. Idag var katterna mer sugna än någonsin att följa med mig hem, de villle chilla i höpåsarna och gärna bli burna och sova på min tröja var med nice.

Jag ligger nu med häst-t-shirt i sängen, mums. Men ska endå bädda rent så, lika bra och vänta med att duscha och fixa sig tills dagen är planerad. Idag stormar det ordentligt igen....

Min fettknöl på handen bara växer och frodas, måste ringa doktorn imorrn, så kan jag ju inte ha det.

Jag är grunddeppig och hade behövt lyckopiller, jag längtar inte alls tillbaka till Umeå.

Får jag som jag vill ska vi åka till mamma och pappas kompisar i Frillesås i helgen och eventuellt åka till Ullared. Jag måste ju handla kattsaker och diverse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0