Massa skräp i avloppen

Läste just mitt nya nummer av Hyra & Hem (tror jag den hette) som man får om man är medlem i hyresgästföreningen. Där var det från ett reningsverk och helt sinnessjukt vad folk kastar skit i toaletterna. Det vanligaste var väl bindor, tamponger, trosskydd, kondomer & tops det finns en lösning som är löjligt enkel, SKAFFA EN SOPTUNNA PÅ TOALETTEN? Sen stod det också att frityrolja (oljor över lag) och kattsand då inte var någon höjdare att sopa ner. Kattsand blir som cement och oljan stelnar i rören = proppar.

Farmor är en riktig "kattkärring" så det känns givet att födelsedagskortet är med en katt på. Hon älskar inte bara katter utan framförallt röda hankatter (Gunwald) så han käns som ett givet motiv. Varför inte använda sig av postens underbara tjänst: http://www.posten.se/m/riktigavykort?csref=puff_banner_rv_priv_561_65-110916 Lyckas jag ej ta någon bättre innan imorrnkväll så lutar det åt den här.



Jag hade velat se på film ikväll, (som jag gör varje kväll) men jag vet nte vad jag ska se. Så vi har ett problem får väl bli säsong 1 CSI Las Vegas. Gunwald ligger nu vid mina fötter/ ben och gosar. När jag pluggade gick han lös i sängen och grävde bland kuddarna och började sen på täcket som låg i en klump. Jag breddde snällt ut det så la han sig under som en korv i en tunnel. En kvart senare inser jag att fan han kanske kvävs, jag måste ordna ett lufthål. Kryper diskret dit och lyfter lite på täcket och jag får ett jäkligt myskoljud som troligtvis betydde något i stil med "jävla idiot du sabbar min tunnel". Klorna är klippta nu, Emma hjälpte mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0