LYXFRULLE

Käckt och koka havregrynsgröt och lägga på drottningssylt när man inte har någon mjölk hemma. Mums vad god frukosten kommer bli, havregrynsgröt som vanligtvis är äcklig nog.

Sedan igår har jag lyssnar stenhårt på min egen lista "Livskrisen är ett faktum" innehållande 3 låtar:

Lisa Nilsson – Långsamt Farväl

Lisa Nilsson – Varje Gång Jag Ser Dig

Lisa Nilsson – Himlen Runt Hörnet

Men nu är jag så laddad att jag bytte genre, till Magnus Uggla

Magnus Uggla – Nitar Och Läder

Igår gick jag in på mina ljudinspelningar och fann till min förvåning:

  • 2 timmars kemiprat (läste och spelade in så jag kunde lyssna på det när jag promenerade)
  • 3 födelsedagssånger jag seriöst skickat till follk, olika versioner såklart
  • 1 sjukt slirig version av "Hal som en tvål", allt annat än nyktert
  • 2 redovisningar jag troligtvis klockat

Jag är fortfarande snorig och förkyld så pinar i mig te med honug, så jävla vidrigt och mjölken är ju som sagt slut.. Men de känns så ovärt att pallra sig till världens sämsta affär (ICA Ålidhem) en söndag när man skulle behövt fler saker. Frukten och grönsakerna är alltid katastrof där och lär knappast vara bättre en söndag..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0