Lite impulsiv

Jag tror jag gjorde veckans miss nu. Jag unnade mig lyxlunch med fajitas förra årets favoriträtt. Jag lagade maten och så satte jag över grytan med kycklingmojset till en kall platta. Så kände jag hur den vamma plattan ångade (stenåldersspisar med uppåtplattor är värdelösa, det tar 1000 år innan de blir varma och sedan 1000 år till innan det blir kalla) och fick den för stunden briljanta idén att " jag lägger tacobröden där på så slipper jag micra dem, så jäkla käckt". Ehm, hade jag gett tanken 2 sekunder till hade jag väl själv insett att det var så jävla dumt. Lägger ut ett bröd och ska vända det. Det hade ju förvan fastnat på plattan. Jag fick panik (läs pänick) och tog fram en sked och börja skrapa. Inte heller det funkade, blötte disktrasan och torkade, värmen går igenom. La disktrasan och gnuggade med hjälp av diskborsten & fan det löste sig utan att jag behöve släcka någon brand med min nya brandfilt, galant! Jag är inte dum men kanske lite väl impulsiv...

Nu återstår det mindre party momenten ;plocka bort & diska!

Lars Winnerbäck – Kom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0