Gunwald såklart

Gunwald är en riktig gangster, han blir tokig och kubbar mot ytterdörren när någon går förbi utanför. En vaktkatt? Han har strykigt sig mot mig så fort jag stått upp & kommit när jag ropat. Fick jag en dresserad katt asså? Dock är jag inte jätteroad när han är bakom draperiet "skrubben" och river runt.

Vi verkar matcha bra han är nu rätt så lugn och har både vilat och druckigt. Jag har en sådan där "hårig" badrumsmatta han verkar gilla.

Jag är så lycklig, jag fick en katt, jag fick en Gunwald! Jag har inte ens frågat vad han hette innan men det spelar ju absolut ingen roll om han endå lysnar till Gunwald.

Jag hade bara halvdag i morgon i skolan, toppen! Då blir det till att åka ner till stan för att shoppa kattsand, mat & avmaskningsmedel. Tycker han skulle behövt ha en tvätt men det får jag vänta med tills vi känner varandra bättre. 

Mamma är jätteavundsjuk & tycker det är jättetrist jag bor så långt bort. Han är jättefin i ansiktet, lovar att lägga upp bilder. Jag lovar också att kattsnacket kommer minska drastiskt när han känner sig hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0