Åldersnojja

Dagen idag spenderades i Brastad hos min morfar och hans fästmö, jättemysigt att se dem. Mindre kul att morfar var sjuk, men han mådde bra förutom att han var så himla trött. En operation och sen ska det bli bra, så hoppas det går snabbt för min älsklingsmorfar!

Hann också med en snabbvisit hos kusinerna där jag bla. träffade på Oskis, min favvovovve Kajsa & den massakrerade Wilma (nedan).



Jag har som du säkert vet en helt sinnessjuk åldersnoja, har haft ångest sen det närmade sig min tjugoårs dag... Inte blir det bättre av att alla blir så jäkla gamla. Min lillasyster -> 18, Oskis -> 13, Mamma -> 42, pappa -> 43, Farmor -> 67, farfar -> 75 & morfar -> 71. Visst mina föräldrar är endå unga och mina mor- och farföräldrar likaså. Men endå, i mina glory days var mamma runt 35 och farmor 59. Det vill säga , det blir bara värre. När ens "bebis" fyller 13, då är man bannimej gammal. Det skiljer endå 8 (7,5) år mellan mej och favvokusinen Oskis.

Jag ser verkligen inte fram emot att bli äldre. Vad gör jag? Bor på mina 25 kvm i en studentlägenhet och pluggar ett värdelöst prograM. Va det så jag hade tänkt mig att mitt liv skulle se ut när jag var 20? Nej. Jag vill ut och resa innan jag blir pensionär.... Ska nog googla runt lite på reseforum samt kolla lite au pair .





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0