Tummen ner för laxen

WWF har listat olika fiskar, de som är bra att äta -> grönt ljus, de som bör undvikas -> gult ljus och de som man inte ska äta -> rött ljus. Listat efter miljöpåverkan och på hur många det finns kvar av fisken. Jag tror jag kommer bli ännu kräsnare när jag ska köpa fisk om det ens är möjligt. Jag hatar lax och lax är den sista fisken jag skulle köpa. Tyvärr verkar alla andra äta lax och vild lax är rödlistad och odlad lax är gulmarkerad. Men världens godaste fisk Sej är grön! :D Man ska också satsa på att köpa MSC-märkt fisk vilket är en miljömärkning av fisk och skaldjur.

Jag råkade komma när Gunwald med foten två gånger i natt, han då mjauar han missnöjt. Han ligger nu och sover & SNARKAR i min säng, jag trodde bara hundar snarkade men tji fick jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0