CSN och Start på sparmånad, BÄSTA DAGEN

Idag är det en dag som är en bra dag. Jag är inte nollad, csn kom bara inte in och landade på mitt konto. Efter betalda räkningar + pengar översatta på matkontot har jag 2240 kronor kvar på spendera-kortet (där är också inräknat alla autogiros som inte ännu dragits). Jag har också lagt undan sparpengar och skänkt 300 kronor till Green Peace Sverige, jag är en sån jäkla god människa 4e organisationen i år! Jag är så peppad, jag ser pengar över allt, detta är helt sinnessjukt. Fick ju 1000 kronor av morfar i tisdags och handlade kattmat och sand + en sele för 630, fan vad bra jag ligger till ekonomiskt.


Sittning idag, det betyder i dessa ekonomiska kristider (sparmånad) att jag max ska köpa 2 drickor. Jag har en 20-lapp i plånboken så det innebär max 20 kronor från kortet. Jiha!

Klarar jag denna månaden är det min största bedrift någonsin. När man inte får handla något onödigt alls som till exempel kläder och så vidare så känns det nästan tvunget att gå + minst 1000. Egentligen mer men jag behöver köpa ansiktskräm & puder....




Ger mamma lite hård morgonkärlek, stampar järnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0