långfredag

Nu ska jag och min kära sambo ta kväll. För första gången i mitt liv kan jag säga att långfredagen verkligen vart LÅNG. I morse kopplade jag Gunnis, bar ut en stol och några skvallerblaskor och gav mig ut i solen. Han mjauade missnöjt över situationen och sådär fem minuter senare släppte jag in honom. Jag satt och frös ute i solen en timma och odlade lite fräknar. Idag har jag också; slängt skräp, pluggat lite, sovit middag, ätit lunch och middag, städat lite. Jag har dammat på sådana där ställen man dammar oförskämt sällan, mamma kommer om en vecka då får det bannimej vara tipptopp. Hade sådär 12 godisar kvar sen igår. Jag skulle ta en djungelvrål till efterrätt och vips så var hela påsen slut, så ja nu när vi har myskväll blir det sockerfritt. Okej att jag snarare behöver banta än godis men det är påsk, alla äter säkert påskägg med sina familjer och här är jag helt störtensam.

Imorgon ska jag tvätta, bege mig till skolans datasal och skriva ut (Om det är öppet), posta ett brev, dammsuga och slutligen plugga. Mina dagar är verkligen precis så spännande som de verkar...

Rekomenderar filmen Australia varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0