Jag är ett ekonomiskt geni

Jag har helt seriöst ägnat de senaste två timmarna åt att räkna ut vad jag ska pensionsspara och gjord budgetar för maj & juni. Jag kan ju lugnt säga att jag valt fel inriktning, sådana här uträkningar är ju bland det roligaste jag vet. Min plan är att från och med jag får ett jobb någon stans då jag är 23 år gammal till och med jag fyller 45 tänkte jag lägga undan 500 kronor i månaden och från 45-65 år lägga undan 1500 i månaden. Då har jag efter alla dessa månader någon stans omkring 492 000 i pensionsspar och om jag blir cirka 85 år gammal så låter det alldeles förträffligt. Jag är så smart, synd bara så få vet om det.

Maj-Juni brukar ju för studenter vara en kärv månad, men med mitt nya extrajobb samt halva hyran undanlagd sedan januari blir det konstigt nog en rikare månad än vanligt. Dessvärre lär jag hinna lämna landet innan mina älskade skattepengar kommer in på kontot men de kommer såklart komma väl till pass. I sådana här situationer så känns allt helt plötsligt så mycket lättare, en klump i bröstet som lossnade. Jag kommer dessvärre inte att gå runt denna månaden utan kommer behöva tigga av min kära mor när hon kommer hit. Något säger mig att 8 kronor på matkontot till och med den tjugofemte kanske inte riktigt håller. Men det ska bli ändrig på detta, målet är att detta ska bli den sista månaden jag går back under tiden jag bor här i Umeå. Nu den 25 får jag ju lite lön och får helt enkelt hålla i pengarna och sen månaden därpå får jag som sagt mycket pengar och sen har jag hyresfritt i sommar och till hösten blir jag och Sophia sambos och min hyra går från 3800 ---> 1900 och det känns enligt mig helt okej med sådär två tusen mer i månaden att röra sig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0