Laga mat

Laga mat kan nog vara på topp 10 roligaste jag vet. Helst när det blir toppengott när man gör något spännande av något vråltrist. Hade en halv falukorv i frysen. Jag är ju i alla fall såpass kräsen jag köper den falukorven med högst kötthalt så den är inte så toppenbillig men endå billig. Den är 71% kött , väger 550 g och kostar cirkus 27 kronor. Tänkte jag gör nån korvgryta, så de blev de då jag förätit mig på stuvade mackaroner och stekt falukorv.

Jag hackade en falukorv i små tärningar, stekte dem i smör. Hällde på mjölk & grädde. Salt & peppar, sambal, sweet chilli och soya. Oklart vad man ska ha till, ris kanske? Tog max 10 minuter inkl riset. Älskar allt man gör av saker man har hemma, spontant. Det känns så billigt och bra när man slipper gå och handla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0