CASHFLOW

Wow grannen var tyst till halv sju, blev bara väckt 45 min innan min klocka skulle/ ska ringa.... Underbart när jag somnade efter tolv och drömde mardrömmar... Men idag är det i alla fall bästa dagen i månaden, CASHFLOW!

På tal om Cashflow, har numera 2000 :- kvar på kontot det lär vara vad jag har och leva på denna månaden, det är inte den najsest! Där innefattas mat, utgång, alkohol till kommande helger & allt annat övrigt. Hade velat skriva att kläder ingick men efter min sinnessjuka internetshopping så har jag inte råd med ett enda plagg. Nu krävs det alltså att min lön ska vara på minst 7000 :- på måndag för att möjligheten att jag ska gå runt ens ska finnas... Ska ju betala de sista 7000:- nu på datorn men eventuellt så är det kvar max 350:- efter det, ingen aning får ringa och höra med dem. Längtar redan till den 25 oktober...

Du tänker säkert men hur ska du kunna åka hem? Jag la undan pengar i sommar för en höstlig hemresa, dock innehöll den 4000:-, dvs två gånger tur och retur. Nu har den blivit lite "länsad" och saldot är hälften. Men det är för jag behövde strukturera om mina bankkonton. Jag har en hel del konton med olika namn.

  • Ungdomskontot- mitt kortkonto som nästan alltid är nära noll
  • Sämre tider, spar- Spar för kaotiska tillfällen
  • Räkningar- ett konto alla mina räkningar dras ifrån
  • Hemresa/kul- pengarna går ju till allt från flygbiljetter till kläder
  • Sparkonto- Ett konto jag nyss länsade men hålller på att bygga upp igen, tar inte ut pengar där.
Jag är tyvärr inte som Catrin och sätter över pengarna till spar och låter dem vara kvar där. Jag tenderar att "låna" och har sedan inte råd att betala tillbaka. Men trots den kassa månadsbudgeten har jag endå lagt i alla fall 500 kronor till spar, hur kommer det bli andra månader när man inte har någon lön? Jag kommer i alla fall inte kunna spara en spänn.-. Jag får sinnessjuka mängder räkningar varje månad då jag handlar rätt friskt men jag har aldrig betalat in en räkning för sent, en av de få grejerna jag är ordningsam med. Tur det. Håller tummarna för mig denna månaden, det lär bli handling på ICA Maxi idag. Det är billigare än lilla ICA Ålidhem, så man får väl försöka i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0