Heldag på labb

Varje gång jag duschar blir jag påmind om vilket kråkbo jag har på huvudet. Skulle våga påstå att de ser ut som jag inte klippt mig sedan 2005 cirkus. Det lär vara mitt fel men jag vet inte vad jag gör, tycker jag har vart så himla duktig och köpt dyra produkter till tvättt och styling. Det enda som kan rädda mig verkar vara en rejäl klippning. Är rädd det blir många cm som åker... Kommer i alla fall vara fin i håret till hemresan men dessvärre inte till min födelsedag, men till jul! Tänkte ha inflyttningsfest någon gång runt min födelsedag, är inte alls sugen nu faktiskt- Camilla kanske kunde komma i december så i så fall vore det ju top noch!

Annars förutom hårångest (ska ju festa idag, småfjorsparty) så spenderas dagen idag på labb.... Vi ska analysera lite prover som vi tog igår. Efter labbet så ska jag med mumsan till stan, hon ska ta körkortsbild osv. Alkohol är det enda som står på min shoppinglista idag. Måste kanske smsa ut och se vilka som ska med idag och om det blir mat + förfest hos mig :). DÅ MÅSTE JAG STÄDA. När man känner att allt är asbra & att livet är såå kul, då blir jag sjukt huslig. Jag städar & håller de snyggt! Men nu har allt kännts sådär halvdant i tre-fyra dagar OCH LÄGENHETEN FÖRFALLER.

Fick sålt min kemibok i förrgår, en bok vi hade i en horribel kurs för ett årsedan. Jag köpte den för cirkus ett år sedan för 300 & sålde den för samma, happy day. Alltid skönt med cash in när man har haft så sjuka utgifter denna månaden! Längtar ihjäl mig till sommaren, ha pengar, wow vilken känsla. Jag jobbade v.23-v.33 i sommar & var på slutet döless. Ångrade att jag faktiskt inte hade någon ledig tid alls, jag hade visseligen helger, men that's it. Jag tänkte i sommar kanske försöka jobba 8 veckor. Kanske vara ledig de två sista veckorna på sommarlovet så man inte åker direkt till skolhelvetet.

Idag ska jag tvinga med Mumsis & hämta ut min underbara underkända fysiologitenta (omomtenta & 1,25 poäng från G). Man har ju presterat bättre... HOPPASHOPPASHOPPAS, ber till gud tentan som jag gjorde för en vecka sedan gick hem!

Om en timma börjar jag... Jag har inte:

  • Fönat & fixat håret
  • Ätit frukost
  • Sminkat mig
  • Klätt på mig
  • Borstat tänderna
  • Diskat

Får känslan tidsoptimisten blir sen som vanligt, det är förödande för mig som bor så löjligt nära. Kommer dagligen någon minut sent för jag är så optimistisk ( på den fronten).

 

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0