Flygplansmys

Gubben framför mig var en historia för sig. Bakifrån hade han ja men säg 20 centimeter längre hår än mig, det räcker nog inte men i alla fall. Han hade det risigaste håret jag sett någonsin. Som en gammal sliten häxperuk. Dock gråsprängt. Bakifrån så såg jag först bara den lilla flinten som var uppe på hässan. Sen vände han sig om och då såg jag att vikarna var enda bak till öronen. Det betyder som du kanske förstår att det inte var mycket av huvudet som var hårtäkt? Det sjukaste jag sett, fettigt med massa mjäll. Jag roade mig med att leta kluvna hårtoppar, men hittade inte. Så vidrigt att jag inte vågade luta ansiktet mot fönstret eller bak mot ryggstödet, man vet aldrig vem som satt där innan. Jag tog handsprit och fällde ner matbrickan och satt med armbågarna där och händerna i ansiktet.

Jag kom hem i mina favoritbyxor i torsdags. Mamma sa något och då sa jag visst är dom fina. Hon svarar då ah de hade din farbror också tyckt (min farbror är en äkta skogis). Tack tänkte jag. Jag älskar min gröna jacka. Mammas kommentar i går var: har du sommarjacka än? Då sa jag nej den är ny, men jag gillar grönt så jag köpte en till. Fnissfniss från pappas sida & sen sa han att det såg ut som jag skulle ut och ta vattenprover. Alltså att jag såg ut som en lodis, det var det han menade. Tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0