Dialekternas dialekt

Jag gör som sagt allt i hela världen för att slippa plugga. Jag flyttade ju till Umeå frälst på norrlänskan, fetischen har lagt sig.

Dialekternas dialekt är endå den underbara Göteborskan, följd av Småländskan & på tredje plats hamnar endå Norrländskan. Den halkade ner från en förstaplats till en tredjeplats & både Göteborskan & Småländskan hoppade upp ett hack.

Jag är ju inte riktigt som alla andra på något sätt, men det finns en grej som gör mig ännu konstigare. Jag är årtalsfixerad. Säger nån att han är 89a så smälter jag till  98% av fallen. Sen två andra bra årtal är ju 91 & 86. Ett värdelöst årtal jag alltid har "hatat" är 90isarna, Catrin killar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0