Vit kladdkaka

Igår så gick jag med min underbara granntant & grannvovven och köpte glass. Vi var borta ett jäkla tag och jag hade kort klänning och bara ben, det var underbart. Efter promenaden tog jag med mig kladdkakan och åkte till Emma Kallin på Carlshöjd. Hon bjöd på jättegod kyckling & efter det mölade vi min vita kladdkaka med grädde och björnbär. Om man säger så så var jag proppmätt tills jag somnade. Trevligt värre, det får vi göra om!

Vit kladdkaka

100 g margarin 
100 g vit choklad

2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl
2 ägg

Kokos (till formen)

Smält smör och bryt i chokladen. Ta också lite smör till formen och kokosa den. Blanda ihop resten & häll i den smälta choklad/smörgeggan. Och med blanda då menar jag rör försiktigt och vispa inte.

Hanna skrev hon kollat igenom min bilddagbok och jag måste tvunget erkänna jag också gjorde det för några dagarsen. Jag var minst sagt extraordinär när jag var yngre, vill du titta jag hette emmmajohansson och så har jag gästlösen och det är emma .

Idag klockan 16 ska jag börja festa, jag ska vara full klockan 02'00 i fall jorden går under då. Idag tror jag jag ska ha ett svart linne , svart kavaj och en somrig kjol jag fick låna av Emmet igår:)

Nu hungrar jag ihjäl jag fick endå upp 8 och gick på en timmes promenad innan jag hamnade här! Nu måste jag göra gröt, puss-tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0