BlomsterKAOS

Hur fasen kan det bli så mycket disk när man bor ensam? Jag räknade ut att det blir disk vid; frukost, lunchlåda, middag och sen eventuellt ett mellanmål, kvällsmål och kastruller och sånt man gör maten i. Fyfan vad tråkigt det är att diska, jag hatar att diska!



Var på blomsteraffären förut (jag hatar blommor, de är som barn jobbiga att sköta) och sa att jag hade gröna blommor som var till 90% döda och att jag ville köpa jord och krukor till dem för att plantera om dem, så de slapp dö och jag slapp köpa nya. Hon ger mig då frågan vad de är för blommor. Extra frustrerad av killen bakom mig i kön så säger jag eh gröna  eh vanliga blad bara. Så till min räddning hittar jag sedan i blomsterlandet nått liknande. Jag ba eh sådana här typ fast inte klätterväxter, eller jo de klättrar ju så pekade hon åt höger och där va dem. Jag blev i extas och svarade JAAAAA SÅDANA ÄR DET!!! DÅ tipsade hon mig om dessa crazy pinnarna (bilden ovan) istället för att plantera om. Gött, de kostade bara 49 kronor. Glad tjej. När jag var liten samlade jag på kaktusar och de dog minsann aldrig, mamma har kvar dem i tvättstugan. När jag och Linn var små så hittade vi en gång världens sötaste kaktus, den va så liten och len så vi döpte den till Lillen. Dock så är den nu förjävla ful med massa utväxter på, men den ska jag försöka få med mig till Umeå han är kult!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0