20,03

I morse var jag galen. Jag satt naken med pisseblött hår och åt frukost, klockan var då 09,59 dvs 21 minuter tills jag absolut senast fick gå hemifrån. Jag letade kläder, klädde på mig, borstade tänderna, sminkade mig med foundation, mascara och rouge, packade skolväskan, fixade matlådor, fyllde en vattenflaska, fönade håret, plattade håret, sprayade håret OCH oljade håret + skor och jacka och sjal PÅ 21 MINUTER, det är fan världsrekord. Tänk då att jag inte under tandborstningen gjorde något mer än just borsta tänderna, amazing.

Idag började vi kursen miljörätt. Något som jag tyvärr hade haft höga förhoppningar om. Men efter buntarna med papper så känns det helt plötsligt inte lika festligt längre, vårkänslorna försvann illa kvickt. Verkligen jättetrist.



Men efter skolan gick jag med mumsan hem och hjälpte henne med deklarationen och fixade så hon får sin bredbandsfaktura som e-faktura. Jag vill/ska i framtiden, om några år lära mig hur man gör när man deklarerar jag menar med avdrag och sånt. Jag tycker att sånt är hur kul som helst, då hade man kunnat ha det som ett litet extrajobb och tjäna pengar på. Sånt är mycket bra att kunna och antagligen inte speciellt svårt att lära sig om man är intresserad. Efter det så gick vi över till Erik och pratade om hans vilda valborg i Uppsala och om ja våran rätt lugna kväll och så.

Jag är så galet jävla otaggad på morgondagen, busshelvetena går aldrig, jag lär behöva cykla till Vasaplan. Och för att jag ska göra det krävs fint väder och planering, ingen bra dag alls!!

I micron står en portion paprikasoppa och i ugnen har jag en hel kyckling, vilken mästerkock jag är!

Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0