17,49

I morse var bankomaten utanför E-puben (på skolan) fortfarande trasig så vi beslutade oss för att efter skolan gå till sjukhuset och ta ut pengar, då var Corona stängt och det var där vi skulle köpa biljetterna. Men då hux flux fungerade bankomaten så jag tog ut 700 kronor, 350 för Camillas biljett och 350 för min. Jag tänkte bege mig till burmans och köpa biljetter där. Ja gick in och hon dillar om 360 per pers, det vill säga 10 kronors förköp per biljett. Jag typ eh? Okej kan jag betala med kort!? Hon sa nej och att jag fick gå och ta ut pengar i bankomaten, tacka gud en random satte in pengar för kursboken på kontot idag annars hade jag inte haft en hundring att ta ut. Jag går och tar ut. Kommer tillbaka då är de en annan i kassan som  blir sur och säger att det är elakt och komma med en hundralapp när man ska få 80 kronor tillbaka. Då kände jag mest snälla någon skjut mig. Jag tände till som fan och sa att jag blivit tillsagd av tjejen att ta ut pengar och att man inte kunde ta ut tjugor och att de inte tog kort och bla bla bla. Han gav mig åttio kronor och sa att jag hade tur. INTE dit, jävla cpn på Burmans musik eller vad de hette. Direkt innan jag åkte från skolan så var jag småsur på klassisarna med så ja, psykbryt ifrån min sida!

Var så galet förbannad, gick och handlade lite på ICA, åt middag så fort jag kunde och tog sedan bok kudde och filt med mig ut på gräsmattan. En stund senare kommer granntanten, sedan kommer hon tillbaka med Ninja som blev helt galen när hon såg mig. Där har vi en snäll vän som inte skulle göra mig något taskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0