16,43

Studera och leva på studielån är helt jävla katastofalt fruktansvärt- Fastän jag än så länge fått 200 kronor extra denna månaden har jag redan gått back 550 kronor. Jag har nu hela 12 spänn :). Fett kul. SKa få låna 2500 av mamma idag. Jag ska köpa alkohol+ betala skulder för 1117 kronor. Köpa spegel för 399, skohylla för 250 och två flyttlådor för 50 kronor. Man behöver inte vara ett dugg bra på matte för att inse att det kommer gå åt helvete. Där är inte mat, busskort eller dator- och mobilräkning inräknat. Den 25 maj kommer jag få 4000kr av CSN och min nya hyra blir ju på 3800 så ja 200 kronor är vad jag kommer att ha över :) !!

Kommentarer
Postat av: Någon random ;)

Bara ett tips - en spegel kan man köpa på second hand för en 50-lapp, en skohylla lika så... Förutom att du då sparar en hel massa pengar så spar du naturresurser, energi och minskar avfallsmängden samt bidrar mindre till konsumtionssamhället... Miljötänket och ekonomi går ofta ihop ;) Inget illa menat, vill bara tipsa...

2011-05-11 @ 18:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0