17,42

För en timma sen höll jag på att dö av sötsug, gick och köpte valnötter och en choklad på äckliga 70%. Nu är mina kuddfodral och mitt fläckiga linne vita och fina igen. Thank god for Klorin!

Första söndagen på länge jag är totalt ostressad, är ju ledig i en vecka till. Men då gäller det att jag är klar/nästan klar med alla frågor i fysiologin. Det lär ta x antal dagar. Inte alls konstigt om en fråga tar 2 timmar och  det är väl mer än 60 frågor i alla fall. Kanske 80 om jag gissar bara så. Idag har jag pluggat i kanske 40 minuter och gjort 2 frågor.. Jag blir så less på mig själv, jag vet inte vad som ska få mig att fokusera. Fysiologi är lika tråkigt som kemi och det är inte något jag vill lära mig, det är en jävla spärr. Jag bryr mig inte alls om det och vet att jag kommer att faila tentan den 23. Kanske därför jag bara segar och inte gör något? Hade ju varit skönt att klara av denna underbara kursen innan  sommaren så jag slipper tenta om i augusti...

På tal om tentoR, undra när min lilla favvolärare Sten rättat klart våra kära microtentor. Klarar jag den ska jag belöna mig med att bränna lite pengar på något kul, en klänning kanske! Skulle känslan vara så katastrofalt åt helvete att jag inte klarar den ja då tror jag jag ska bränna pengar på något då också. Ogillar skarpt att vi i denna kursen måste få hela 60% för g.

Om jag inte är ute och cyklar är det bara 45 eller om det var 40 dagar tills jag kommer hem! Det ska bli helt underbart. Jag ska i första hand träffa min lilla gulle Michapicha som jag inte träffat sedan min student! Hanna är bara hemma de två första två dagarna så hon är såklart inplanerad där! Lisa och Linnea måste jag också hinna träffa. Sedan en övernattning i Brastad hos morfar och Ullared är väl de enda "stora" grejerna. Förhoppningsvis så kunde mamma åka med till Ullis så hon kör (och betalar bensin) annars kan jag säkert få låna farmors bil.

Jag har Cambozola hemma, den enda goda mögelosten. Så ska nog lyxa med det sedan! Det tråkiga är ju att jag inte får äta kex eller vindruvor och vin är väl onödigt att dricka så ja ost blire.

En annan fundering än mat under min promenad  var att jag så himla gärna vill ha ett djur. Något mjukt och hårigt som jag kan gosa med!

Nu ska jag se film tills läggdags!

Pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0