LCHF kanelmuffins

Vad gör man när det krisar? Jo man försöker lösa det. Jag tänkte äsch jag bakar lite muffins. Hade som sagt inget hemma mer än kanel så kanelmuffins. Tittade lite på http://56kilo.se/2010/11/lchf-muffins/ innan jag började

175 GRADER PÅ UGNEN tills de är klara :)

Med tanke på att jag aldrig måttar när jag bakar eller lagar mat så är det alltid otroligt ungefärligt.
Jag tippade på att det skulle bli 6 stycken, men fick ut 9 st :)

2 ägg
strax under 0,5 dl Sötin
1 tsk bakpulver
kanske 25 g smör
rätt mycket kanel, runt en matsked
Vaniljsocker kanske 2-3 tsk (nej jag anväänder inte vanligt vaniljsocker)
2,4 dl mandelmjöl
kanske 0,5 dl vispgrädde


Hur gjorde jag då?
Blandade "sockret" och äggen luftigt. Sedan bytte jag till handvisp vände i mjöl, bakpulver, kanel och vaniljsocker. Hällde i det smälta smöret och grädden

KLART!

jättejättegod smet.
Känner mig som värsta sockermonstret, antagligen för jag inte får äta sånt nu. Chokladbollar igår och muffins idag. Men chokladbollarna var så äckliga att jag slängde mer än hälften. Muffinsarna blev fula men förhoppningsvis lika goda som smeten!







SMART, jag raderade mina bilder på de färdiga muffinsarna. Så kan tyvärr inte visa upp mina mästervärk. Med tanke på att jag hade så mycket bakpulver blev de helt underbart fluffiga. Helt perfekta om jag ska vara ärlig. Rekomenderas varmt. Tyvärr hade jag inte något roligare än kanel att smaksätta mästerverken med.







Kommentarer
Postat av: simone

Vad gott! Hade varit smarrigt men här går man på matschema :)

2011-03-12 @ 09:49:56
URL: http://simoneh.se
Postat av: lovisa

fasen va gott!

2011-03-12 @ 10:41:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0