PÄLS?!

Jag fick precis nyaste numret av DJURENSRÄTT. Precis lika bra och hemsk läsning som alltid. Läste lite om päls. Framtiden ser mörk ut för minkar men det finns hopp för chinchillor!

Jag förstår inte hur man kan bära päls. Det är något jag aldrig har förstått, det enda döda jag har burit är fårskinn och de döda används ju till annat också.. När jag ser stora feta tanter i äckliga stora pälskappor brukar jag vända mig om och med avsky tänka på hur många djur som fått sätta livet till för en FUL kappa. Tänker på ryska tanter och prostituerade, mums.- Varför inte använda fuskpäls? Inte för jag är speciellt förtjust i det heller men de kan väl vara snyggt ibland + att ingen dött på kuppen.



Tänk att denna enligt mig skitfula pälskappan är gjord utav:





eller kanske utav:









Jättebra att kändisar som Pernilla Wahlgren säger att hon ÄLSKAR denna mössan och att hon har en i varje färg. Vad man kanske inte tänker på då är att du har en Blårävsboll på huvudet, ååh så mysit... Tycker du inte det gör något kan du läsa det här: http://svt.se/2.22620/1.2326255/trendmossa_med_mork_baksida så hoppas jag du ändrar dig.


.

Jag känner bara att det är helt galet att man köper päls och gynnar den fruktansvärda pälsindustrin. Det hade varit mycket mer okej om de hade fötts upp under naturliga förhållanden och fått springa runt i stora inhängnader. Priset hade då varit mycket högre, men vad gör de? Jag skulle endå inte köpa. Och jag menar inte att man ska in och sabotera. Varken släppa ut minkar eller förstöra i pälsaffärer. Men jag gillar att folk står utanför och demostrerar, det är väl till och med lagligt?

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med dig till fullo Emma! Pälsindustrin är onödig, det finns så många bra substitut, okej om man tar vara på pälsen från ett får som faktiskt också bidrar med kött, men att enbart föda upp djur under dåliga förhållanden för pälsens skull som jag anser enbart är en status/ytlighetsprodukt går fett bort i min värld!

2011-03-04 @ 23:32:42
URL: http://shoeshines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0