LCHF

Sedan jag kom hem har jag hängt inne på http://www.lowcarbshop.se/ och
http://www.lchfbutiken.se/

Det slutade med att jag beställde:

Sötin (socker)    500g           75kr
Vaniljsocker       100g           45kr
Shirataki Nudlar  200 g          25kr
Mandelmjöl        500g           75kr

Jag ska gå på stan någon dag och köpa mig en kokbok också, grejen är att jag skulle köpa kokboken på cdon. Men mitt VISA-kort är ofta ovilligt att hjälpa mig när jag ska handla på nätet, så det blev inget med det....

Såhär ligger det till. Jag har ett mål, jag ska få mindre bröst och gå ner en hel del kilo. Tänker du nu "men ät mindre och träna pucko!" Så är mitt svar: Jag äter inte så mycket och jag vet ingen fysisk aktivitet som passar mig här så det går bort. Detta kan inte vara värre än att gå på pulver i alla fall. Då gick jag på 13 dagar ner  7 kilo (jag var endå rätt så mycket smalare innan det än vad jag är nu). Det var en dyr diet, 3 påsar om dagen blev 1000 kronor i veckan. Hade tänkt försöka äta såhär ett tag och hoppas att det hjälper mig nå mitt mål.

LCHF står för Low Carb High Fat. Konstigt nog ska man försöka att bara äta fett och protein, inga kolhydrater alls. Man undviker alltså allt med socker i och det vanliga; potatis, ris och pasta.  Inget jag vill äta hela livet, jag älskar ju pasta och potatis. Har alltid hellre ätit till exempel sås och potatis än köttt. Nu ska jag göra en helomvändning och bara äta sås och kött. Jag ska försöka vara så strikt som möjligt. Men 2-3 gånger per månad, ibland kanske 4 så ska jag dricka vin. Torrt vin är okej, men jag tycker bara om sött.

Jag har mer än 1,5 kg potatis hemma som skänkes till behövande!

Jag hoppas att du tror på mig! När jag smsade min pappa om att jag ville börja med LCHF svarade han: Fråga chefen (mamma)! Så smsade jag mamma, hon svarade: Jag ringer dig när jag slutat! Oshit var min tanke och sen nej nej nej, jag orkar inte höra Hitler predika.... Min mamma är nämligen hälsokonsult på http://www.xtravaganza.se/sv/Sverige/ , tro det eller ej... Men i alla fall mamma tyckte de lät bra och hon sa att hon tror på mig, det värmde att ha stöd. LCHF är nämligen ungefär tvärt emot vad min mamma lär ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0