Flow

Mitt saldo gick mystiskt ifrån 12 500 till 4200 kronor.... Nejdå riktigt så illa är det inte. Jag la undan hyra för både Juni (man får pyttelite pengar i maj) och för februari då. Men troligtvis kommer det vara lättare att klara sig på lånet nu när jag inte kommer köpa alkohol och gå ut, för nykter går jag då inte ut!

Gjorde just paprikasoppa, lätt och superdupergott. Såhär gör man
  • Du tvättar och steker paprika
  • häller på vatten
  • lägger i grönsaksbuljong
  • häller på kryddor tex. cayennepeppar, paprikpulver och chilli
När paprikan är mjuk häll i matgrädde eller mjölk (eller båda), bara litegranna. Sen mixa, brukar koka lite till efter det mest för skoj skull. Klart. Serveras med en klick creme fraice och kanske lite bröd att dippa? Receptet lärde vi oss på hemkunskapen i åttan eller i nian. Det var också soppan som vi serverade på våran tre-rätters middag för föräldrarna.

Jag är så sinnes nöjd med min shopping. Helt galet vad bra jag är på att fynda. Mötte två gubbar utanför (70+). De sa ÅH HAR DU GJORT AFFÄRER? Jag sa då att jag hade fyndat och att jag såg det endast som fynd och inte som att de kostat mig något. Gubben i 80-tals jacka och en Jesus ..... knapp på den drog då något dialektskämt som jag såklart inte alls fattade-. Men det var nog kul för den andra gubben skrattade friskt!

Jag ska strax åka in till stan och möta upp Emelie som ska få en ny jacka :) Känner jag henne rätt så lär vi säkert slinka in i någon mer affär :) Men jag ska försöka att hålla budgeten nu! Blir nog till att skriva en ny budget i mobilen strax. Men jag hade för första gången 500 kronor kvar när pengarna kom in, men det beror nog på att det varit jul och jag fått pengar. För jag shoppade ju endå på Ullared+Ikea+MQ för 3000.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0