16,46

Jag är väldigt konservativ vad det gäller fisk. Potatis och sås till är ett måste. Min pappa är väldigt bra på just fisk så jag har ätit en hel del olika maträtter i mitt liv. Men sen jag flytade till Umeå har jag bara ätit med just potatis och sås. Jag har såklart gjort olika saker med fisken, olika såser och inte bara kokt potatis. Men nu fick jag ett ryck. Jag såg någonstanns ett recept där de gosade samman allt möjligt till typ fiskbullar, det lät vidrigt.

Jag fick en uppenbarelse när jag stod i köket i förkläde, linne och trosor och njöt av livet. Jag hade rödspätta jag skulle göra något med. Jag mosade sönder 2 filér, kokade 2 portioner potatis och mosade i. Sedan hällde jag i lite dill, ett ägg, lite maizena, en halv tesked Sambal Oelek, någon tesked chillipulver och cayennepeppar + salt och peppar. Formade det sedan till en "biff" och stekte det. Ni kan aldrig tro mig, men det blev jättegott. Gud vilken bra hemmafru jag hade varit! Jag menar fisk och starka kryddor har för mig varit ett big no no! Hag förväntar mig inte någon kommer pröva det men jag måste smsa min pappa mitt "recept".

Puss nu behöver jag plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0