Restaurang, inget för mig

Tack för tipset du om http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/?code=SGGAK men hela min familj jobbar innom restaurang (mamma sluta just) och jag började plugga vidare just för att slippa det. Det är värdelösa arbetstider & katastrofala löner, har sommarjobbat innom restaurang tre somrar. Jag blev både less och tjock. Hade jag vart sugen på det hade jag nog gått på Ester Mosessons Gymnasium som resten av släkten. Jag nöjer mig med hobby-matlagning. Det enda lockande med det hade varit att jag garanterat hade haft jobb vid det här laget, pappa har ju en massa kontakter. Min lillasyster fick extrajobb på Avenyn i Göteborg redan förra året då hon gick i 1:an. Hon jobbar nu julbord för fulla muggar och drar in deg, andra går ju back.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0