Livet som utfattig & student


En vacker dag ska jag köpa en liknande sådan här fast röd. Jag tänkte för att jag ska hitta en som passar kanske jag måste gå till Change eller typ Twilfit. ...


Jag tycker den hade varit jättefin OM den hade varit en annan färg.... Jag hamnade på Lindex hemsida efter jag såg mail om rea. Med tanke på att jag denna månaden ligger mer back än vanligt känns det icke så party. Igår hade jag 30 kronor. Idag har jag mer, mamma lånade ut till mig men endå. Det är ju bara ett lån....

Om man kanske ska göra lite tomtegröt till frukost? Jag har inte något hemma, måste till ICA innan skolan,, gaaaah. I sådana hära kristider önskar man verkligen man hade en slav.

Ingen lägger mot mig på WF, är det för tidigt tro? I sådana hära kristider känner man att man har problem. Jag brukar ju alltid få pengar på min födelsedag/jul men i år så önskade jag mig pengar till resa så pengarna är nu "bokade". Jag har ett stort problem. I januari ska jag försöka vara snål! I januari/februari får vi sammanlagt 2080+11000+ca 8800 kronor. Det blir rika månader, desto knaprare blir det i juni/juli så jag kommer behöva lägga undan mycket av dem. Min hyra är ju på hela 3800 så jag bör väl lägga undan i alla fall 5700 (1,5*5 hyran) till just hyra senare. Som tur är är det hyresfritt juli månad! Gah dessa pengakriser.

Har massa smör hemma som inte kommer hinna ta slut tills jullovet, får väl baka något i morgon. Vi lär behöva bo ihop vi i gruppen så det är bäst att vara omtyckt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0