Min nya lägenhet

Väskorna slutade tyvärr inte på 47 kilo. Innan jag lämnade hemmet hann det överskrida 50. Jag blev så sjukt irriterad att jag i ren trots packade ner mer saker, jag tänkte 30 kronor hit och 30 kronor dit. Vi stannade på ikea på vägen till Landvetter och där köpte jag värmeljus som luktade himmelskt, en röd fin badrumsmatta och tyg, farmor ska sy mig ett draperi. Bilder kommer. Väl vid incheckningen så var gubben helt sjuk trevlig. Han frågade efter antal väskor. Efter två väskor på bandet så sa han ja det här överskred ju rejält (handlade om  kanske 16 kilo över bara där). Efter vi lagt på alla tre sa han, ska vi halvera det? Ska vi säga 500:-? Jag tackade nått kopiöst och sa att jag var beredd på 1000 :- och att farmor och farfar gett mig tusen kronor för övervikten. Gullet tyckte då jag istället kunde göra något kul med den andra femhundralappen, det hade blivit mer än tusen men han halverade och gav mig rabatt! Han sa att han brukar vara snäll mot studenter och att man får tillbaka det senare, jag sa såklart att jag kommer fortsätta att åka med dem, dagens första goda gärning.

Den andra stod Catrin och Sebastian för, de hämtade mig inne vid väskorna och bar var sin väska till bilen. Körde mig till Ica så jag kunde handla ost och mjök, körde hem mig och hjälpte mig upp med väskorna till lägenheten! Puss och tusen tack !

Tvätt-tid nu om 30. Ica öppnar dock först 9 så det var ju halvcoolt. Vaknade halv sju med halsont, har vart en sjukt kall natt trots jag sovit med dubbla täcken, elementet är avstängt!



Har sju kuddar i min 140 säng, så himla mysigt. Har inte fått tummen ur att fixa internet och en router, men med mobilen sammankopplad går det både snabbt och är simpelt & såklart billigt så detta kanske duger för mig i alla fall ett tag?



Bäddade sängen det första jag gjorde sedan tog jag i tur med badrummet, det enda som är klart!





Där är den röda nya Ikeamatten, 99 :-. Lägenheten är större än jag mindes, inte helt konstigt med tanke på att sist jag var här var både pappa & Camilla här samtidigt. Första natten själv i sängen i natt, den var skön! Dammsugning & städ väntar resten av dagen. Sjukt stökigt, allt är långt ifrån upp-packat! Pusss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0