28 april

Igår bokade Camy en flygbiljett upp till mig den 27 maj, nu gäller det bara att tvinga upp Linnsan också!

Vadå att det inte blir så mycket disk när man är själv? Glas, tallrikar till alla mål. Sen lagar jag ju all mat själv, dvs använder stekpanna eller ugnsform, kastrull till till exempel potatis och en sås-kastrulle. Hur mycket som helst, diskberget bara växer, jag saknar diskmaskinen nått kopiöst. Dessutom ser varken glas eller bestick rena ut efter jag diskat dem, myspys.

När jag vaknade pallrade jag mig hit och la in alla kursens tre böcker på försäljning. Vad ska jag med dem till? Jag behöver alla pengar jag kan få. Rapportseminarium idag klockan elva, så vi har fått andra gruppens rapport att läsa. Jag är glad de i alla fall hade ett intressant fall och inte så tråkigt som vårat.

Igår gjorde mumsan mig glad. Hon la upp förslaget jag kunde åka med henne hem någon helg, så hade vi då kunnat åka till Ikea och jag hade då kunnat köpa köksbordet jag vill ha. Håller tummarna, vore toppenkul att se hur hon har det och såklart träffa hennes små hästar!

Efter seminariumet idag ska jag vara barnvakt till "Ninja Bonita" och efter det lär jag behöva både diska och städa. Imorgon tvätt-tid samtidigt som Catrin, en onormal frivillig tid en lediga dag 7-12. Sedan ska jag på stan med vilddjuren och på lördag (valborg) blir det  korridorsfest på Nydalahöjd. Valborg är inte det en konstig högtid? När jag var liten åkte vi några mil upp till Uddevalla (11 mil ovanför Göteborg) och kollade på eldar. Men när man blev äldre stannade man på ön och drack sig dyngrak. De känns väl lite som en fjortishögtid, vad är det man firar egentligen?

Nu ska jag läsa rapporten, mums Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0