Aloha !

Näst sista dagen igen, torsdag:

Vi åkte tidigt ifrån Puerto på morgonen. Jag lekte lite med hotellets papegojor en sista gång, sedan bar det av mot inrikesflygplatsen.  Vi hängde på flygplatsen alldeles för länge för att sedan komma till huvudstaden. Vi bodde på 17e våningen på ett flådigt hotell i centrum. Ute på taket på 5e våningen fanns en pool som vi tvingades använda(av m&p) innan shoppinhgen- Vi var ensamma där och när vi tittade upp mot fönstrena såg vi 3 blåklädda (jobbare?) killar, sitta och glo. De fortsatte även efter Julle vinka, eller Dj som är hennes nya nickname.

På shoppingcentret Mall of Asia var der ganska kul förutom att jag inte hittade det jag skulle ha... Det r äckligt stort. Det är 7e störst i världen och störst i hela Asien- Där finns allt, men det är nästan bara märkesbutiker. Dvs en affär med tex bara Nike saker. I ishallen på undervåningen såg vi kanske 50 pers. 43 VÄRDELÖSA Asiater (jag hade framgått som pro). 6 konståkningsbrudar som också dom var asiater. Sedan var det 1 småfet vit gubbe som ÄGDE isen. Man såg han hade spelat hockey, han var grym!

På hemvägen säger min mycket inteligenta lillasyster: Vi har inte sett mycket gatubarn nu :) Tre sekunder senare stormas vi av uteliggare.. Stackarna stog och tiggde utanför bilen. Men chaffisen blev så arg så vi vågade inte ge dem något :(

Hemresan, fredag:


Resan från hotellet gick bra när vi äntligen hittade oss en van. Chaffören var underbar, det var som att åka bil hemma han körde hur bra som hellst OCH JAG trodde inte jag skulle dö för omväxlingens skull.( de är jättelätt att la körkort där, man behöver inte kunna läsa eller skriva. Alla kör som idioter)- Han gav oss en historialektion om hur det funkar i regeringen om hur korrupt makthavarna är. Politikerna får 2000000 pesos till ett projekt, då går bara 1000000 pesos till det, den andra hälften bara försvinner. Politikerna har en månadslön på 45 000 pesos men de får 1000000 pesos i veckan ifrån olika olagliga grejer. Regeringen skiter i om folk har jobb och bor på gatan, hemskt! Att de är emot preventivmedel gör det inte bättre, religion är helt jävla sjukt. Knulla och få Hiv nog kul. Genomsnittet är '7 barn per kvinna  men 14 är inte alls konstigt eller ovanligt. SJUKT!!!!

  • Utanför flygplatsen körde alla på mig med sina jävla vagnar, fick utbrott på en fillikärring. Jag skrek : MEN FÖR HELVETE! Hon blev livrädd och sa förlåt men jag bara blängde, idioter!
  • Manillas flygplats är skittråkig
  • Bytte till mig en plats i gången, gött!
  • Massa skrikande jävla äckliga ungjävlar nära, förutom den söta närmast som höll för öronen
  • Satt också ett svenskt par som vi tror varit nere och adopterat en brännskadad liten kille
  • som vanligt jävligt dåligt med drickservicen, jag var törstig hela tiden
  • kort svart 2 cms hår med tjocka klumpar "slingor" med "blont" orange hår är nog med på topp 3 fulast i världen listan!
  • Sitta still så jävla länge är horribelt. Inte är stolarna bekväma direkt. Katastrof att toabesöken är typ höjdpunkten. Eller a musiken och filmerna är ju bäst men...
  • Kollade på tre filmer, 6 serieavsnitt och lyssnade på en spelningslista på 18 låtar.
  • Sov inte en blund, gött


Nu är jag hemma, fan va nice att sova i sin egen säng! Trött är jag dock som tusan. Nu ska mamma åka till Ua och hämta katten, hoppas hon vill komma med. Nu ska jag packa upp, min packning stinker :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0