Jag saknar dig

21 Augusti 2000 - 3 Februari 2010 Kalle Johansson

Den 6 december 2000 dagen innan hon fyller 9 så säger mamma Lotta att hon måste vara hos sin kompis Pauline på eftermiddagen/kvällen för hon och pappa Örjan ska fixa en grej. Dagen efter är det dagen med stort D hon fyller 9 år. Familjen kommer in och grattar, hon går tillsammans med sin lillasyster och mamma ner för trappan och tjatar och tjatar varför hon inte fick vara hemma dagen innan. Lotta svarar inte och Emma fortsätter tjata och följer med henne in på toaletten. Men lillasyster viker av i köket och ropar helt plötsligt VI HAR FÅTT EN KANIN!!! Hon går in i köket där är han den söta lilla varelsen i sin bur. Han är jätteliten svart och så fruktansvärt söt- Senare på dagen är det dags att döpa det lilla livet. Hon brainstormar som sjutton. Jag kommer bara ihåg ett värdelöst förslag som Markolioo sen efter tjugo andra förslag kommer hon på Kalle Anka - Anka =Kalle. Föräldrarna och lillasystern tyckte alla att det var ett perfekt namn, så Kalle blev det!

När Kalle var några år så såg vi att hans tämder var för långa och åkte till Varekil, till beterinärerna där. Den efterblivna cpveterinären sa att man inte kan göra det när han är vaken, han skulle alltså sövas. Han sa också "om vi kastrerar honom så kommer han också bli mycket snällare, vi har sänkt priset på det nu och bla bla bla". Mamma som då inte visste bättre säger okej då. Kalle sövs, hans tänder klipps och han förlorar sin manlighet. Vi får hem honom och han vaknar inte i tid som han ska. Örat börjar "skrumpna ihop" ett tag senare låssnar en flik ifrån örat och de ser ut som man ska kunna dra av de. Han hoppade en dag in i ett bordsben och örat lossna!! Det visade sig att veterinärerna sprutat in sövningsgrejen utanför venen i örat och då spred de sig. Ett tag efter det så började han troligtvis se lite lite sämre på den sidan också. Men han tappade bara själva toppen, så de gjorde ju inget för hörselns skull.

De flesta som inte umgåtts med Kalle speciellt mycket skulle nog säga att han var svintråkig, en svart klump som bara satt och sov. Men vi som vet lite mer vet att han inte var det. Jag tänkte skriva lite kul grejer som jag kommer ihåg:

  • När vi var yngre så kom Kalle alltid upp till övervåningen för att "natta" oss.
  • Jag gjorde hinder i träslöjden på mellanstadiet. Men lilla Kalle var smartare än somliga tror, han tog bommarna i munnen och kasta iväg dom för att sedan lungt hoppa igenom hindret.
  • Han var lite av en periodare de första 7 åren hatade han morötter, gräs och maskrosblad. Senare lärde han sig äta det. Men majs var hans favvo i 8 år, nu sista året åt han mest naturgodis och tomat.
  • Vi gick på promenad med honom till vattentornet med Anna och hennes kaniner
  • Kalle hade sele på sig och jag satte fast selen i en stor telåda i papp och satte i några gosedjur så sprang han runt med dem.
  • Han fick vara tärna och ha glitter runt öronen vid lucia
  • Han har gjort sjukt massa galna grejer men jag hade fått skriva i 98888 timmar för att få med allt.
  • När du bodde hos Anna och Ida när vi var i danmark var du sur och blev kallad för Kalle Kobra

Det känns jättebra nu, synd att han inte fick uppleva sommaren och dö naturligt bara. Men jag kommer sakna min lilla söta korv. Tack för att jag fick ha dig, du var världens snällaste . <3

Han har aldrig bitit mig, mamma eller pappa men Julle har fått  sig två pytte bett, haha.

Förutom Kalle har han fått en del andra nice namn: Plutten, Korven, Pluppen, Pluttis, Kallis, Karl, prinsen, mongot, råttan, klumpen och en massa mer. Han var den hungrigaste varelsen på jorden, såfort man prassla med något blev han eld och lågor och kom springande. Han älskade verkligen min pappa med.

Kommentarer
Postat av: camy

fiint skrivet, tänker på dig <3

2010-02-03 @ 17:13:57
Postat av: Elin

va fint skrivet emma:) jag beklagar <3 Men vad hände med honom?

2010-02-03 @ 18:28:18
Postat av: 666

jätte fint, men tråkigt. <3

2010-02-03 @ 23:55:22
Postat av: 666

alltså, tråkigt hemskt.

2010-02-03 @ 23:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0