9 December

Om 13 dagar åker jag hem till bästkusten. Trodde aldrig jag skulle kunna vara isolerad här uppe såhär länge! Men nu har jag verkligen fullt upp på dagarna så jag tänker knappt på min hemlängtan. Jag smsar och ringer nästan aldrig heller, men när jag har så mycket för mig så känner jag inte något behov av det. Igår kväll när vi kom hem så hade jag 80% kvar på min mobil, innan brukade jag ha MAX 80% när föreläsningen började kl 8,15. Är det ett tecken tro?

Om åtta dagar har vi tenta. Det känns förjävligt och vi har hitills haft fyra dagar med föreläsning.. Kemi är verkligen mitt hatämne. Jag hade seriöst kunnat läsa Spanska till steg tusen, läsa pyskologi och filosofi i flera flera år hellre än att vara här och läsa världens nördigaste/tråkigaste/onödigaste/värdelösaste och mest ologiska ämnet ever.........

Jag insåg just att djurkursen i trean jag längtat ihjäl mig till är 7,5 hp och det innebär ynkapynka fem veckor. Livet är inte rättvist-. Såhär står det om kursen:
Kursen behandlar produktionsformer inom lantbruket med avseende på växtodling och djurhållning och dess effekter på djur, miljö och hälsa. Övriga former av djurhållning som omfattas av djurskyddslagen behandlas. Fokus är på djur och yttre miljö. För att säkerställa skyddet för djur, miljö och hälsa studeras särskilt djurskyddslagstiftningen, samt berörda områden inom miljöbalken. Offentlig myndighetskontroll och lantbrukarens egenkontroll är viktiga begrepp som behandlas. Jag finner inga ord, det är pinsamt! Vi har blivit lurade!!!

När vi var små lekte vi med manicklar. Jag tillägnar dessa bilder till ovetande söta kompisar!



Ovan så ser ni en himlans massa olika stora manicklar. S:et är ett stort.

Nedan så är det en stor-stor!



Man använde som sagt dem till att "kasta vägg" (den som kom närmast väggen vann motståndarnas manicklar) och sen kunde man putta med dem också!

Pusss

Kommentarer
Postat av: older and wiser ;)

Det finns flera valbara djurkurser, en om sällskapsdjur i alla fall :) hör med studievägledaren.

2010-12-09 @ 18:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0