12,16

Nyduschad och luktar lavendel, istället för instängd sjuk:)

Överallt så läser jag; åh nu är det höst, vad mysigt och så vidare. Mysigt? Jag tycker att det är deprimerande, det är nu jag vill gå i ide och vakna upp någon gång i Maj. Jag tycker verkligen att det är jättehemsk, men jag verkar vara den enda! Är du en av som som tycker det ska bli underbart att dra på sig tjocka koftor, halsduk, mössa, vantar och gud vet vad.  Jo visst det är väl mysigt att gå i tjocka koftor, men seriöst på sommaren när du bara kan dra på dig en tunika och gå ut. Är det inte så mycket bättre? Men dagen till ära så har jag på mig min flecedress. Det är inte alla som har en flecetröja med matchande flecebyxor! Men det har jag bara för jag blivit tvingad att vädra på mitt rum (mamma säger att det luktar instängt) så det är bara därför.

Men nu när jag mår bättre idag så har jag en del att göra; Bädda rent i sängen, skriva en engelska läxa och om jag orkar plugga lite utöver det. Denna veckan så var såklart den veckan vi har haft mest att göra på 2 år. Jag har missat två prov och kanske 3 läxor. Och nästa vecka är det också prov och läxor, jag kommer ju gå in i väggen! Så har jag missat två Matte C lektioner, INTE BRA! Det är riktigt äckligt svårt så jag kommer verkligen inte att förstå något överhuvudtaget. Jag ska förresten göra högskoleprovet i Oktober, det kanske jag redan har berättat? Jag vet ingen mer som ska göra det, så det känns ju sådär.

Pratade med Stefan igår kul att de har frost och minusgrader på nätterna i Luleå. Det låter helt galet, jag menar det är bara den 24 September. Senast den 2 Augusti så tältade jag i norrland. Visserligen så var det kallt men det var ju inte direkt minusgrader (dock befann jag mig i södra norrland, men endå). Jag är galet sugen på att hälsa på honom, jag är ju ganska stormförtjust i norrland. Men det är så himla långt bort! Jag tror att det är runt 130 mil och Östersund är ju den nordligaste breddgraden jag någonsin besökt. En resa till Luleå känns ju hemskt mycket mer spännande en min kommande resa till Asien (kanske för att jag varit där innan, men endå).

Sen ska mamma hämta ut mitt Usb Minne på ICA :) Det tog bara en dag ifrån det att jag beställde den. Det var mycket pluspoäng där NetonNet.

74 Dagar tills jag fyller år. Vad önskar jag mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0