Borta bra men hemma bäst

Japp nu vart det bara 50 dagar kvar tills jag blir vuxen.

I fredags hämtade morfar mig i Stenungsund och jag skull hem till honnom och Ragge (hans nya tant). Jag släppte bomben redan i Dingletrakten. Jag pratade om att jag snart fyllde 18 och att jag skulle tatuera mig, då vart min morfar inte nöjd. Han tog antagligen upp det direkt när vi kom  fram vid maten. Och han tyckte att han skulle muta mig med något. Han sa att han betalar mitt körkort om jag inte tatuerar mig. Jag tyckte det var riktigt svårt och sa att jag skulle tänka på det. Sedan så blev det idol för hela slanten, jag tvingade dem att se det med mig. Jag tror dom tyckte det var bra. Mina favvisar var ju toppklass (Rabih, Nicklas, Tove och Mariette)! Självklart så röstade jag på både Rabih och Nicklas! Mitt hjärta höll på att hoppa ur halsgropen när Nicklas hängde lös. Snacka om att jag blev glad när Camilla åkte ut!

Lördagen började med att vi alla tre åkte till Nordens Ark och promenerade och tittade på djuren. Det var hur trevligt som hellst, vi hade i alla fall tur med vädret! Jag fick en himlans massa favvisar som jag ville ta med mig hem. Jag hade en som pratade med mig och sen en get av något exotiskt slag kom fram så jag kunde klappa den genom staketet! Vi fick till och med se en tiger, wow det var det absolut häftigaste djuret jag sett i hela mitt liv! Jag är som djurvän självklart anti djurparker av det vanliga slaget, du går till en bur och ser djuret och det har ingen stanns att gömma sig för åskådare. Nordens ark är underbart, där är allt på djurens villkor. Det är bara ett bonus om vi får se dem, och de har "burar" som är anpassade så gott det går efter deras naturliga beteenden. Sedan efter promenaden så åt vi Hjortfärsbiffar i restaurangen, very nice! 

Efter timmar av promenad och en massa nytt att ta in i hjärnan, och ungefär 100 "åh den vill jag ha med mig hem" så åkte vi tillbaka till Brastad. Jag var trött och skulle plugga matte, men som den smsnörd jag är så pluggade jag självklart ingen matte! FUCK MATTE C. Jag beslutade mig istället för att gå ut på byn och ragga jämnåriga. Nice tänkte jag klädde på mig och gick ut. Det började inte så bra, jag var tvungen att fråga närmaste grannen om hur jag kom ner till "city". Men där gick jag, gick, gick och gick. Men plötsligt... en kille i samma ålder som mig! Woho jag måste fråga om vägen tänkte jag! Men där kom dom andra fram; pappa, lillasyster och FLICKVÄN. Jag skippade alltså det, men bara några meter senare kommer två "killar" springandes. Yeeeas tänker jag för mig själv. Jag ser så vilsen ut jag bara kan och de närmar sig, dock var det en kille och en TJEJ. Och med tanke på tjejers djuriska beteenden så gillar inte vi andra tjejer, så jag fortsatte. Gick förbi ICA som förövrigt verkade vara "the place to be" för att tjecka saldot på mitt konto. Åh så såg jag en coop, dit måste jag tänkte jag och trippade in där! Det var en 13årig tjej, hennes mamma och två 80+ tanter där inne PARTY! Jag köpte en banan och gick vidare längsvägen. 2 pensionärer med stavar förföljde mig så jag gick in på Vivo. Gud så trevligt tänkte jag, vivo i skärhamn stängde ju på 90-talet. Jag gick in..... tror inte mina ögon..... det är fullt med massa konstiga prylar, gamla grejer och luktade unket. Jag tänkte att jag var tvungen att köpa något så köpte en påse Fisherman's friend. Oh my god säger jag bara. Det var absolut "affären gud glömde".

Jag gick missnöjd tillbaka till huset, död "stad"! Vi åkte på kvällen en liten cruse till Lysekils centrum. Det var inte heller jätte "röjigt" såhär på hösten! Sedan tvingade jag dem att kolla på körslaget med mig. Ola har nog nästan aldrig varit snyggare, läckert "gilla"! 
 
Dagen idag har varit lugn! Jag tackade konstigt nog ja till morfars förslag. Jag som är så kär i tatueringar, jag vill helt enkelt inte se honom besviken!  Skönt och komma tillbaka till datorn. Inte det att morfar inte har någon, men jag kände jag behövde relaxa lite. Ragge är massör så hon masserade mig idag med, UNDERBART! Jag kommer verkligen sakna att bli så upppassad som jag har blivit hela helgen!

Nu ska jag snart sova! Jag sov inte mycket alls inatt! Lämnade in mobilen på lagning i fredags och lyckades fuktskada reservmobilen nått så fruktansvärt idag!

Puss <3 Uppdaterar på Onsdag efter klostret :) Jag ska till vadstena mån-ons!

Kommentarer
Postat av: 666

Lycka till på klostret:)

2009-10-19 @ 23:22:03
Postat av: sandra

ybercool design! egengjord?^^<3

2009-10-21 @ 15:14:28
URL: http://sandralixom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0